creoGEDANIA
Całodzienna edukacja szkolna klasy 1-8
INNOWACYJNA EDUKACJA W PLACÓWCE creoGEDANIA
W programie:
- zajęcia od astronomii do mikrobiologii po angielsku
- codzienne zajęcia sportowe na terenie prawie 7 hektarów KS Gedania 1922
- zajęcia projektowe
- pisanie własnych książek i projektowanie gier komputerowych
- matematyka w warsztatach naukowo-technicznych
- chemia i fizyka w laboratorium
- placówka edukacyjna bez podręczników, ławek i tradycyjnych klas
Nasz projekt zakłada stworzenie nowego modelu edukacji w oparciu o zrealizowany już projekt Przedszkola Gedania 1922, który łączy naukę i sport w konwencji edukacji przyszłości. W grupach do 17 osób, uczniowie zapisani są jako osoby kształcone domowo, realizują program Szkoły Przyszłości 2020 pod patronatem MEN, FRSE i ERKI, codziennie od 9:00 do 15.30 na terenie KS Gedania 1922.
W program zaangażowaliśmy gdańskie środowisko pasjonatów, naukowców, trenerów i edukatorów, którzy współpracują m.in. z Polską Akademią Dzieci, Politechniką Gdańską i Uniwersytetem Gdańskim. Wspólnie wypracowaliśmy model edukacji, gdzie dzieci w sposób praktyczny realizują codzienne zajęcia ogólnorozwojowe w niekonwencjonalnej formie: piszą własne książki, projektują swoje gry komputerowe, uczą się geometrii przy użyciu materiałów recyclingowych i gier planszowych, realizują program z astronomii edukacyjnej w języku angielskim, przeprowadzają cotygodniowe eksperymenty fizyko-chemiczne w laboratorium oraz prowadzą własne wykłady dla kilkuset dzieci na uczelniach wyższych w Gdańsku.
Wdrażając program na terenie KS Gedania 1922 uczniowie mają do dyspozycji całą infrastrukturę klubu (prawie 7 hektarów, 3 place zabaw, dziką górę i 8 boisk) gdzie codziennie dla nich odbywają się zajęcia sportowe. Mamy nadzieję, że zbudowany i wdrożony model creoGedania 1922 będzie możliwy do dalszego bezpłatnego wdrażania w innych placówkach w Polsce.
Chcemy kształtować innowacyjne postawy pomniejszając luki pomiędzy cywilizacją naukowo-techniczną a humanistyczną, technologiczne przygotowanie do samoedukacji oraz rozwijanie indywidualnych predyspozycji uczniów w świetle teorii MI H. Gardnera. Promujemy cywilizację wiedzy opartej na aktualizowanych danych oraz kreowanie postaw twórczych w konwencji swobodnej zabawy. Jesteśmy przekonani, że nowy model edukacji, gdzie dzieci wspólnie z pasjonatami rozważają istotne dla nauki zagadnienia, w konsekwencji doprowadzi do utrzymania wysokiego poziomu kreatywności w społeczeństwie przygotowując dzieci do funkcjonowania na rynku pracy przyszłości.
ZAPISY: dr Agata Hofman 533 011 544