Pierwsze przedszkole z innowacyjnym programem Szkoła Przyszłości 2020
Przedszkole Gedania 1922 opiera się na projekcie edukacyjnym dr Agaty Hofman realizowanym od 2009 w ramach Language Laboratories Szkoła Geniuszy w Gdańsku. Pomysł uwzględnia naukę dwóch języków obcych poprzez imersję, czyli zanurzenie w języku - nie ma lepszego sposobu na przyswojenie przez dzieci języka obcego oraz wprowadzenie elementów nauk ścisłych.
Założenia programowe projektu to przede wszystkim swobodna zabawa w językach obcych, rozwijanie indywidualnych predyspozycji dzieci, ich zainteresowań i pasji. Realizacja założeń programu prowadzi do utrzymania wysokiego poziomu kreatywności najmłodszych.
Program opiera się na swobodnej zabawie, spędzaniu czasu z lektorami języków obcych podczas zajęć projektowych, budowaniu własnych zabawek, uczestniczeniu w warsztatach sztuki, warsztatach muzycznych, zajęciach z astronomii edukacyjnej, przeprowadzaniu eksperymentów podczas warsztatów z fizyki i chemii.
Każde zajęcia stanowią całość, aby zwrócić uwagę dzieci na użyteczność produktów uzyskanych w wyniku doświadczeń. Dzieci są dumne, gdy zrobią własną pastę do zębów, farby, przeprowadzą reakcję chemiczną (dr Anna Mietlarek-Kropidłowska z PG jest autorką warsztatów fizyko-chemicznych).
Dzięki możliwości korzystania z infrastruktury sportowej przedszkolaki mogą codziennie rozwijać się nie tylko naukowo, ale również sportowo.
Wczesne zetknięcie dziecka z aktywnością ruchową wpływa na rozwój psychofizyczny dziecka, radzenie sobie z emocjami. Doświadczenia emocjonalne związane z aktywnością sportową mogą mieć znaczący wpływ na to w jaki sposób dziecko w przyszłości będzie radziło sobie z sytuacją trudną, czy poradzi sobie w sposób mistrzowski czy też stanie się ofiarą własnych emocji.
Przedszkole Gedania 1922 oferuje w cenie czesnego
- obecność lektora języka angielskiego 30 godzin w tygodniu w każdej grupie - imersja (lektor komunikuje się wyłącznie w j. angielskiem)
- zajęcia w drugim języku obcym raz w tygodniu
- opiekę wykwalifikowanej kadry pedagogicznej dla dzieci w wieku 2,5 do „zerówki” w godz. 7.00 - 17.00
- opiekę logopedy, pedagoga i psychologa na terenie przedszkola
- oddzielną salę wypoczynku dla najmłodszych
- 6 sale multimedialne, 1 sala fizyko-chemiczna, 1 sala logopedyczna
- posiłki spożywane na jadalni, własna zdrowa kuchnia
- całoroczną halę sportową
- 1200 m kw. przestrzeni dla 6 oddziałów przedszkolnych
- blisko 6000 m kw. ogrodzonego terenu
- korzystanie z infrastruktury klubu KS Gedania 1922
- zajęcia z rytmiki
- zajęcia taneczne 1x tydzień
- zajęcia z programowania/robotyki
- warsztaty eksperymentalne z chemii i fizyki autorstwa dr inż. Anny Mietlarek-Kropidłowskiej, prowadzone przez edukatorów Smart_Lab
- codzienne zajęcia sportowe prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów KS Gedania 1922 w oparciu o autorski program klubu
- zajęcia od astronomii edukacyjnej do mikrobiologii
- dyplom na koniec roku szkolnego z opisem inteligencji wielorakich wg H. Gardnera
Przedszkole Gedania - projekt Szkoły Przyszłości 2020
Zajęcia w Przedszkolu Gedania odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 17:00. Zajęcia projektowe odbywają się w grupach max. 13 osobowych. Zajęcia przyrodnicze (fizyczno-chemiczne) obejmują typy podstawowych substancji i stanów skupienia. Prowadzone są w formie warsztatów, uwzględniających jak największe zaangażowanie młodych badaczy. Większość czasu w przedszkolu to czas poświęcony na swobodną zabawę pod opieką wychowawcy oraz lektora, który komunikuje się z dziećmi w języku obcym realizując przy tym dwumiesięczny program z astronomii edukacyjnej, geografii, wiedzy o Polsce, anatomii i mikrobiologii.
Jednym z pierwszych projektów programu jest podróż po naszym układzie słonecznym. Dodatkowo dzieci mają zadania lub gry logicznych, ruchowych, dramowych, językowych, w tym: filmy, piosenki, książki, laboratoria eksperymentalne i malarskie, opracowywanie patentów i wynalazków itp. Dzieci swobodnie wybierają formę uczestnictwa. Astronomia edukacyjna trwa dwa miesiące.
Inną formą pracy jest opracowywanie wspólnych projektów recyclingowych. Dzieci mają za zadanie m.in. zbudować pojazd, w którym są w stanie przebyć co najmniej 10 metrów, stworzyć nowe urządzenie, zaprojektować nowy model samochodu, komputera, telefonu, itp. Ostatnią formą aktywności są dyskusje w obrębie dwumiesięcznych zajęć projektowych od makro do mikro skali. Wypowiedzi przedszkolaków są dokumentowane na wiekoformatowych kartach.
Założenia programowe projektu Szkoła Przyszłości 2020 to przede wszystkim swobodna zabawa w językach obcych dla najmłodszych dzieci, kształtowanie innowacyjnych postaw pomniejszających luki pomiędzy cywilizacją naukowo-techniczną a humanistyczną, technologiczne przygotowanie do samoedukacji oraz rozwijanie indywidualnych predyspozycji uczniów w świetle teorii MI H. Gardnera. Projekt zakłada promowanie cywilizacji wiedzy, aktualizowanie danych oraz kreowanie i postaw twórczych w konwencji swobodnej zabawy. Jesteśmy, że nowy model edukacji, gdzie dzieci wspólnie z naukowcami, rozważają istotne dla nauki zagadnienia, w konsekwencji doprowadzi do utrzymania wysokiego poziomu kreatywności wraz z zaawansowaniem edukacji.